top of page

מהו העיצוב הכפרי באדריכלות

מהו מקור המשרביה בעולם האדריכלות?

עיצוב כפרי הוא סגנון המתאפיין בחומרים טבעיים, לא גמורים ומעובדים. סגנון עיצוב זה פופולרי כבר שנים רבות מכיוון שהוא יוצר תחושה חמה, ביתית ומספק תחושת נוחות לבעלי הבית. בעיצוב הבית הכפרי נשתמש לרוב בעץ משוחזר, רהיטים מעוצבים בגימור גס וחומרים טבעיים. בעיצוב הבית הכפרי משתמשים רבות בטרנד שמדגיש את היופי שבפגמים של חומר הגלם בו משתמשים.


ההיסטוריה של העיצוב הכפרי

הסגנון העיצוב הכפרי קיים כבר מאות שנים. במאה ה-18, הוא זכה לפופולריות של אדריכלים כמו תומס ג'פרסון והפך לסמל של פטריוטיות ודמוקרטיה באמריקה.

ישנו גם ז'אנר נוסף שמשתמש בסגנון העיצוב הכפרי אשר מכונה גם "פרובנס", אשר נגזר מאזור בצרפת שבו בתים רבים הם בעלי המראה והתחושה הזו. אל הסגנון הכפרי מתחברים גם הרבה סגנונות עיצוב נוספים כמו רטרו, אקלקטיות ועוד..


חומרים בעיצוב כפרי עיצוב כפרי עוסק באווירה ובתחושה של מקום. זה לא רק על החומרים או הצבעים שבהם אתה משתמש, אלא גם איך הם משמשים בחלל. עיצוב כפרי מזוהה לעתים קרובות עם בתים כפריים ובתי חווה, אך ניתן ליישם אותו בכל סוג של בית.


חומרי עיצוב כפריים מגיעים בכל הצורות והגדלים. אפשר למצוא אותם במקומות הכי לא צפויים וגם לא קשה למצוא אותם. לדוגמא, עץ הוא אחד מחומרי העיצוב הכפרי הפופולריים ביותר מכיוון שיש לו מרקם טבעי ומראה אותנטי שיתאים לכל חלל.


הצבעים הטובים ביותר לעיצוב כפרי הם כאלה שמרגישים טבעיים וארציים. אתה יכול להשתמש בצבעים אלה כדי ליצור תחושה של חמימות ונעימות בבית שלך. הצבעים אשר מאפיינים את העיצוב הכפרי הם צבעים של גווני העץ, גווני אבן, ירוקים, כחולים בהירים.



כיצד להשיג את האיזון המושלם של כפריות בעיצוב הבית שלך

ישנן דרכים רבות להשיג את התחושה הכפרית בעיצוב הבית שלך. דרך אחת היא הוספת ריהוט כפרי בסלון ובחדר השינה שלכם. דרך נוספת היא הוספת אלמנטים טבעיים כגון צמחים, פרחים ועצים.


האיזון המושלם בעיצוב הבית הכפרי מושג כאשר אתה משתמש בפריטים מודרניים ומסורתיים כאחד. כך למשל, תוכלו לקבל ארונות עתיקים לצד ספת עור או שולחן מטבח מיושן לצד מכונת קפה משוכללת.


לסיכום

הפיכת עיצוב הבית שלכם לסיגנון הכפרי ייקח זמן ומאמץ אבל זה יהיה שווה את זה כשתראה את המוצר הסופי!


bottom of page